jobbig natt

Skrivet 2008-08-22 Klockan 14:55:57

har vi haft i natt
E var ju som sagtlite förkyld när vi la honom igår.
Men han somnae bra och allt.
Sen efter nån timme började han hosta och gny.
och sen tog det itne lång stund innand en där otäcka skällande hostan började och vi insåg att det var ett kruppanfall.
Och vad jobbigt det är när han får det.
han väste och andades tungt och hostade så där skällande.
Gav han medicinen han har för det under stora protester. det smakar verkligen inte gott.
Han spottar och fräser och man är glad ör det man får i honom.
Sen var han så lessen och det gör ju intesaken bättre.
Tog honom i famnen och gick ut på trappen så han fick svalka ner sig och lugna sig i min famn.
Var så jag ville ringa och åka in med honom.
Men lagom när jag var redo att ringa så vände det.
Han slappnade av och somnade i min famn i soffan och sen började han andas mer och mer normalt.
Detta var nog det värsta kruppanfallet han haft.
Tycker det är så jobbigt.
Lider med min stackars liten E.
Han sov gott i natt men jag sov oroligt och lätt och är nu helt slut och har en dunkande huvudvärk.
E sover nu en sen middag men han behöver det.
Hoppas på en lugnare natt i natt.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Skrivet 2008-08-22 Klockan 17:54:48
Usch, krupp är verkligen inte kul!

Hoppas det inte kommer fler svåra anfall och trevlig helg på er!

URL: http://sirpalisa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!