usch vilken natt

Skrivet 2009-03-28 Klockan 12:33:10

ja sömnen blev minimal denna natt.
vid elva igår kväll, vaknar E till och har krupp.
Hostar och skäller och andas jätte tungt.
I med mollipect till honom och hoppas det ska vända som det brukar göra.
Det gör det inte utan et blir värre, och han får nästan panik när han knappt kan andas.
ut på trappen i kylan med honom och å blir det lättare, men så fort vi kommer in blir det tyngre igen.
Thomas ringer sjukvårdsupplysningenoch vi ringer upp mina föräldrar i fall vi måste åka in.
Så vi slipper väcka L.
De kommer upp och sjukvården säger, se nässpray och alvedon och gå ut och gå i minst 30 minuter.
I snöyra och kyla byltar vi på E och ut och traskar, inte d
et lättaste med alla snö och fallit under kvällen.
Thomas och jag tar ett pass var och när vi gått i 45 minuter så släpper det och han kan andas som vanligt.
Mina föräldrar väljer att sova kvar i fall det skulle bli värre under natten,
alla somnar om utom jag, som itne kan koppla av helt.
Så när barnen vaknar igen vi 8 så är jag allt annat än pigg, men bara att kliva upp.
Nu får vi ge han medicin 3 gånger under dagen och hopppas det inte kommer tillbaka ikväll, brukar kunna bli flera kvällar i rad när han väl får det.
:-(
Usch vad jag tyckte det var jobbigt och obehagligt i natt, just när det är andningen så känns det otäckt.
Men man måste behålla lugnet för E´s skull, för stressar han upp sig blir det ju bara värre.

Nu får jag hoppas vi slipper detta i natt.

Ska ta och fixa lite lunch och sen hoppas jag E vill lägga sig och vila lite.
För jag är trött!!


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Skrivet 2009-03-28 Klockan 15:01:46
nej usch..å vad jag skulle blviit orolig.

vår mellankille var sån när han var mindre.

usch usch.

hoppas ni får sova gott i natt!!!

kram

Postat av: Yvonne Fredriksson

Skrivet 2009-03-28 Klockan 16:46:29
Stackars lilla pojke...hoppas att natten som kommer blir mycket lugnare..kramis

URL: http://nonne-68.bloggagratis.se.se

Postat av: Vickan

Skrivet 2009-03-28 Klockan 19:16:57
Fy vad otäckt!

Hoppas verkligen att ni får det lugnare i natt!

Många kramar

URL: http://www.vickanpalandet.blogspot.com

Postat av: Jenny

Skrivet 2009-03-29 Klockan 22:52:33
Stackarn hoppas han mår bättre nu.

Kram

URL: http://williamebba.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!