kontrollfreak.

Skrivet 2010-04-29 Klockan 21:46:28

vart på min stresshanteringsgrupp idag. dagens tema har vart vad vi har för saker som triggar igång vår stress eller vad vi har för beteenden vi inte tycker om eller hur jag nu ska förklara det.
jag är väldigt medveten om vad som stressar upp mig och vad jag skulle vilja bryta för beteenden.
jag har ett otroligt stor kontrollbhov och behlver veta och ha koll på allt för att känna att jag har kontroll på läger.
bland det värsta jag vet är när saker inte blir som jag planerat eller när det händer saker jag inte kan påverka
nu har vi fått i uppgift att försöka bryta dessa beteendet sakta men säkert.
en sak som jag alltid gör här hemma är att ta fram barnens käder kvällen innan för att minska morgonstressen.
vet inte varför jag inte kan släppa det till Thomas, känns lite fånigt när man pratar om det med andra.
men denna vecka är det en av sakern jag ska prova på.
tror ni jag fixadet det då???
nej inte ens första kvällen kunde jga släppa det helt.
istället tog jag med barnen och de fick välja kläder för morgondagen.
inte helt nöjd med Elias val men det får gå ändå. :-)
knäpp?? jag??? skulle tro det!!!


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Skrivet 2010-04-30 Klockan 07:58:55
Låter som jag, kan vi vara syskon? Hihi

Postat av: Pernilla

Skrivet 2010-04-30 Klockan 12:03:36
hmmm kanske det Mia. Vi har ju vissa likheter i alla fall.

Önskar du var här!!!

Kramar i massor.

URL: http://ockenutta.blogg.se/

Postat av: Anna

Skrivet 2010-04-30 Klockan 18:34:17
Så gör jag också =) Kan inte gå & lägga mig på kvällen om jag inte lagt fram kläder till barnen =)

Sambon skulle aldrig få göra det,för då tar han bara fel.

URL: http://tildafreja.blogspot.com

Postat av: Vickie

Skrivet 2010-05-01 Klockan 07:39:22
Jag gör precis likadant jag också. Då blir det betydligt lugnare för barnen på morgonen. Ibland får de hjälpa till att välja och ibland får mannen ta fram om jag är borta, fast då kan det hända att jag ändrar lite efteråt ;)

Skulle inte kunna sluta med det alls! Först när de är stora nog att fixa sånt själva kanske ;)

Kram och trevlig helg!!

Postat av: Two olsson sisters

Skrivet 2010-05-01 Klockan 08:23:25
oj är du så stressad att du måste gå i stresshanteringsgrupp?!=O Usch vad jobbigt.//Emma.

URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!