pluggar

Skrivet 2010-09-09 Klockan 12:10:38

kursen vi läser nu är så skoj. Intressant litteratur, en del lite trög läst men man tar sig igenom den för det är så intressant. Läser om barns lek just nu. Och det är ju verkligen ett ämne som är facinerande. Se hur det leker och vad de lär sig mycket genom leken och hur viktig den är för det mesta av barns utveckling.  Hur många gånger har man inte mött föräldrar som rynkar på näsan när barnen "bara" lekt under en dag och itne gjort nåt annat. de skulle läsa detta. Tror personal lär tydliggöra för föräldrar hur viktig den fria leken är.
Nåt som fått mig att öppna ögonen lite mer för leken är att det står i litteraturen hur viktigt det är att vi pedagoger är med och leker med barnen. Hmm inte ofta man ser en personal verkligen gå in i barns lek.
Ofta ser och hör man när det kommer praktikanter ut i förskolorna att det är kul att se att de går in och leker med barnen. Hmmm nåt att tänka på.....

Annars flyter dagarna på i en rasande fart just nu.
I helgen ska Thomas och jag åka till Stockholm från lördag till söndag. han ska springa halvmarathon  där så vi ska åka ner utan barn och bo hos syrran. Hennes H ska springa och så min bror och hans tjej.
Så vi ska träffas lite alla vi syskon, MYSIGT!!

Hoppas nu på fint väder i helgen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrivet 2010-09-11 Klockan 12:47:03
gissade nog att inlägget var från dej..

har du alltså gått stresshanteringskurs..

hur länge..och vad fick ni lära er m.m.

jag skulle nog också behöva gå nåt sånt:-)

fast jag gick ju på samtal o de gav mkt.



jag gillar kajs bok..än så länge.ler.



nu ska jag slappa..genomförkyld..



kramis


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!