Dag 11 – Mina syskon och Dag 12 – I min handväska

Skrivet 2011-01-16 Klockan 21:28:11

kör två blogg teman idag, skrev inte igår så får väl beta av dubbelt upp idag. Thomas och jag vart barnlediga igår så därför blev det inget bloggande. Barnen sov hos mormor och morfar.
Så här hemma blev det bastu, god mat och film.
EN mysig kväll i lugn och ro, precis vad man behöver ibland för att ladda batterier och få rå om varann lite.

Dag 11 – Mina syskon
detta har jag ju tagit upp tidigare men tar väl lite igen. Har 2 syskon en storebror och en lillesyrra. skiljer 3 år mellan oss åt varje håll.
M min bror och jag är varann nära, kanske mer förr innan jag träffade Thomas. Då hjälpte jag dem massor med att vara barnvakt, för jag älskade deras barn och vart då väldigt nära dem alla. Vi är nära än men tyvärr träffas vi alldels för sällan fast vi bor i Norberg båda två. Numera jobbar han visserligen i Norge. Men vi försöker hinna ses varje vända han är hemma i alla fall.

Min lillesyrran har jag skrivit om många gånger här i bloggen. vi var inte så tajta som yngre, men när vi båda blev äldre och flyttat hemifrån fann vi varann och har umgått jättemycket. Haft många genemsamma vänner och därför även roat oss många gånger på krogen. Numera är vi jätte nära som ni redan vet och hon är den som vet mest om mig och känner mig utan och innnan. Enda "felet" är att hon bor i Stockholm och vi kan itne träffas så ofta som jag skulle vilja. Men hon finns alltid där när jag behöver henne och tvärtom.

Älskar mina syskon och deras familjer och är så glad att vi är så nära varann.

Dag 12 – I min handväska
har sällan handväska, inte till vardags i alla fall. Blir ju mest till och från dagis/skola eller till ica/coop.
Men i väskan jag använder finns cerat, tamponger, nässpray, huvudvärkstabletter, en och annan krona eller femkrona ligger i botten, papper eller pappersnäsdukar, en penna brukar ofta ligga däri med.
Hmmm annars vet jag inte.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!