smal och snygg

Skrivet 2011-01-25 Klockan 09:04:42

fick en kommentar på mitt inlägg om mina drömmar. av Linda: hon skrev detta som svar på att jag drömde om att bli smal och snygg
"smal är inte lika med snygg.....men alla tycker olika men blir lite trött på detta ideal att det är det enda som ska betyda ngt att vara smal...Förresten är det ngt man kan bli om man vill utan att köpa operationer sk qvick fix..."

Självklart och det tror jag nog de flesta förstår, åtminstone de som känner mig att bara för att man blir smal så bli man snygg, och är man inte smal så är man itne snygg. Men jag vill förklara mig här med att man kan självklart vara snygg oavsett hur man ser ut, smal, tjock, kort eller lång.
Det jag är menade vara att jag mår inte bra fysiskt eller psykiskt av min övervikt och trivs inte alls med mig själv. känner mig ful fet och äcklig många gånger. så för mig är det att gå ner i vikt nåt som får mig att må bra och känna mig snyggare. Sen att det är ett ideal och att många gånger betyder det allt att man ska vara smal och snygg, men det är inte min tanke. Hoppas jag gjorde det tydligt nu och inte mer förvirrande bara. :-)
sen att operationer är en qvick fix tror jag inte på. För gör man en operation så krävs det i alla fall att man ändrar sitt matbeteende efteråt för att det ska fungera. och för många tror jag operatione är en sista utväg och inget lätt beslut att fatta, ligger nog mycket tankar och funderingar bakom innan man gör något sådant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!