tankar om året

Skrivet 2012-12-28 Klockan 22:41:48

Många tankar snurrar nu när detta år snart är slut.
mycket har hänt detta år men kanske inget som satt sina spår så mycket som steget jag tog för att förändra mitt liv.
Att ta beslutet att det var dags att förändra mitt liv, min vikt var inget lätt beslut och det har inte vart en lätt start heller.
Mycket annat har påverkat mig och det har gjort att vägen kanske inte var så lätt hittills.
Att vara på väg att slutföra min utbildning och vara inne i den absolut tuffaste terminen har gjort det svårt att bara fokusera på vikten och att förändra mitt beteende när det kommer till mat.
VFU och examensarbete har tagit mycket tid och ork.
Men det går framåt sakta men säkert.
Har kommit igån med träning och tycker det är skoj, och det är stort för mig.
Jag har aldrig gillat att träna, och tro mig jag har försökt många gånger med tröttnat ganska fort.
 
En annan sak som påverkat är att jag tog steget att sluta med mina ångestdämpande mediciner mitt i allt detta.
Men beslutet har växt fram och det kändes som det var nu eller aldrig.
har ätit dem sen min start på Högskolan och de var räddningen vid en väldigt tuff period. Tack vare dem, en bra läkare och en suverän kurator och stöd från Thomas och familjen så tog jag mig igenom och framåt.
Men nu har jag slutat helt och jag mår bra och känner mig stark!
 
Så ett bra år lider mot sitt slut och jag ser framemot det nya som för med sig mycket nytt och förändringar.
Ska ju avsluta studierna och ta steget ut i arbetslivet igen.
Det känns spännande och pirrigt.
En ny förskola, nyra kollegor och nya barn och föräldrar att lära känna.
 
 


Kommentarer
Postat av: mamma

Skrivet 2012-12-29 Klockan 18:15:56
Du är toppen duktig och kommer att klara av fortsättningen oxå. Bamsekramar till dig <3

Svar: tack snälla goa mamma. <3
Pillas blogg


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!