Stolt mamma

Skrivet 2008-08-03 Klockan 22:04:50

är jag över min stora kille idag, ja annars med så klart men lite extra stolt idag.
Vi har sen förra sommaren kämpat för att han ska lära sig cykla utan stödhjul och ganska fort lärde han sig men osöker och lite feg som han är så har det inte flytit på.
Han cyklar om nån går brevid och har inte kunna starta själv eller stanna bra.
Här om dagen lossnade det ju efter att han kom på att det är jätte kul att bromsa i grus så det blir lite sladd märken, :-)
och i förrgår så cyklade han som en tok här hemma på en grusplan.
Och idag kom det stora eldprovet han skulle cykla med pappa hem till farmor och farfar.
storväg men cyklebana och det är väl 5 kilometer. mycket nerför dock.
Och detta fixade han galant utan hjälp och så duktig.
Han var så mallig och stolt.
och sen skulle han cykla hem men det tyckte vi var för långt och för mycket backar.
Men efter lite disskusion så cyklade han halva vägen sen tog jag upp dem i bilen.
Jag är så glad och stolt över honom.
Man såg riktigt hur han växte.
Gullplutten min!!

I morgon är det en stor dag i vårt liv eller för L.
Han ska börja förskoleklass-
Pirrigt till tusen och väldigt läskigt.
Ska skola in honom denna vecka.
Hoppas så att det ska gå bra och smärtfritt.
Men allt nytt är inte kul för L.
Blyg som han är.
Håll tummarna för oss att det blir en bra dag för honom i morgon.

Ha det bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!