midsommar helgen

Skrivet 2008-06-22 Klockan 21:21:54

midsommar afton blev trots allt en underbar dag.
Vi åkte ut till vännerna vid lunch.
Åt silllunch på verandan medans det ösregnade ute.
men när vi ätit klart jordgubbarna och glassen sken seolen igen.
Det blev sen färd på släpet bakom traktorn ner till ängen där hela byn dansade kring midsommarstången.
sen fikades det på alla filtar och sen var det brännboll för de som ville.
Men jag sövde E och slapp spela. ;-)
brännboll är inte riktigt min grej.

Sen gick vi hem och slappade en stund hos vännerna innan vi dukade i ordning ute på logen med långbord och allt som skulle fixas.
vid sju kom alla dit och vi åt och hade trevligt.
La barnen vid halv 11 och sen fortsatte festen till 1 innan jag och Thomas gav upp.

Kvällen var trevlit och det enda som störde var alla hemska knott.
Hatar verkligen dessa knott som verkligen gillade mig och E.
L klarade sig bättre.

Lördagen blev en riktig slappar dag.
Kändes som jag hela dagen väntade på att det skulle bli kväll så jag fick sova. :-)
Men mor och far var hit i alla fall och käkade paj med oss.

Idag har vi fixat ute, målat och byggt vidate på staketet och rensat massa ogräs i rabatterna. Tack mamma och pappa för all hjälpen idag.
Vad skulle vi göra utan dem kan jag undra ibland.
De ställer upp på oss till hundra procent.

Nu ska jag ta en dusch och krypa ner i sängen.
Bara 2 veckor till semestern nu!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Somris

Skrivet 2008-06-23 Klockan 10:44:27
Vad mysigt ni hade det på midsommarafton.

Ibland tror jag att de bästa stunderna blir de som man tror ska bli som sämst. jag hade ju typ lika dåliga förväntningar på helgen som du hade och ändå blev den toppenbra!

Skönt att det kan bli så.

KRAMIS till dig min kära internetvän.


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!