mycket tankar

Skrivet 2009-04-16 Klockan 22:03:37

jag tycker att det rör sig ovanligt mycket tankar i mitt huvud nu,
funderar mycket på det mesta.
Många tankar kring min mage och vad som gör att det mår som den mår.
vet ju delvis lite vad som får den att bråka, stress är inte bra för varken magen eller resten av mig.
Men hur sk man låta bli att stressa, tycker jag förbereder det jag kan och Thomas och jag hjälps åt i det mesta.
Många tankar nu rör ju min arbetssituation och den kan jag i nu läget inte göra mycket åt.
Tycker det är otroligt jobbigt att hamna i lägen där jag inte kan påverka det som händer.
vill ha kontroll och det har jag inte nu.,
Just denna ovisshet är fruktansvärt jobbig, vill veta hur det blir och när det blir!
har svärt att sova på nätterna nu för att jag tänker så mycket, allt vill jag inte lassa på Thomas heller, han vet ju självklart hur jag mår, men en del tankar är svåra att sätta ord på och få andra att förstå hur jag mår och hur jag känner är inte alltid så lätt.
Tycker det är skönt att kunna skriva av mig här i bloggen, men det blir konstiga och röriga inlägg ibland,.
SÅ  har förståelse :-)


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Skrivet 2009-04-17 Klockan 09:01:57
Kram! Skriv på du bara, det är väl därför man har en blogg. För att skriva av sig! Finns det de som inte vill läsa så behöver de ju inte det :-)

Postat av: Ella

Skrivet 2009-04-17 Klockan 13:28:52
Skriv du!!! Det är ju frivilligt o läsa. Man måste ju ut med allt, inget att hålla innom sig!

URL: http://ella081.blogspot.com/

Postat av: ALSpenseln

Skrivet 2009-04-19 Klockan 16:58:34
Ja, skriv på du! Det lättar alltid av det. Plötsligt kommer man fram till en bra lösning när man ältar och ältar saker fram och tillbaka.

Hoppas att sömnen blir tillräcklig och att magen känns bättre snabbt igen.

Var rädd om dig själv...det finns bara en av dig. Fundera på hur du vill leva ditt liv...hur ett jobb ska se ut...hur du vill må...vad som är viktigt för just dig...

Att tänka på männen är inte så viktigt.Män klarar sig bättre än vi kvinnor..de åker alltid snålskjuts på oss...vi som servar dem med så mycket.

Min "aha" upplevelse nu är: Nu när jag inte klarar av att sköta allt i hushållet längre, så har jag helt plötsligt fått en man, som kan alla saker som behövs i ett hushåll...utan att jag säger till honom att göra det och det...märkligt...är de smarta och bekväma så länge allt rullar på som vanligt...utnyttjar de vår service för egen vinning,eller...

Vi kvinnor har så lätt för att ge andra omsorg men vi glömmer bort vad vi själva behöver...



URL: http://www.alspenseln.se


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!