husliga Pernilla

Skrivet 2009-12-14 Klockan 15:50:41

japp lite mer jugodis fixades det här hemma idag. hmm fattar inte vad det tagit åt mig. måste hålla mig sysellsatt så jag slipper trista tankar känner jag.
Men blev så sugen att testa att göra marknadsnougat när jag läste en blogg idag.
mums vad gott det blev. får nog gömma den långt bort annars är det nog slut inom ett par timmar.
lätt att göra och himelskt gott.
Så tack för tipser Petra!

Här kommer ett recept på så kallad marknadsnougat som man kan göra själv. En liten varning bara: Man blir lätt beroende!

Blanda i en gryta:
125g margarin
5 3/4 dl strösocker
1 3/4 dl vatten

Låt koka ihop i några minuter.

Sikta ihop:
6½ dl vetemjöl
4 dl florsocker
1 dl kakao

Blanda ihop allting och rör tills smeten blir jämn. Häll ut på ett bakplåtspapper. När det stelnat något så skär i kuber. Förvara svalt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrivet 2009-12-18 Klockan 08:25:38
Farliga!

Man kan nog smaksätta med nån man gillar som mint, pepparkaka, arrack.....

Skall nog göra en sats till före jul!

Gick bra att göra på mjölkfritt!! (Linus blev glad då)

URL: http://petrapepsmobilblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!