Barn som inte vill sova

Skrivet 2009-01-04 Klockan 21:48:54

Va ska man göra åt det??
VÅr stora kille L vill inte sova på kvällarna.
Har så sakta börjat ställa om oss till att vardagen börjar snart igen och lägger dem lite tidigare varje kväll. Han är trött för det ser man på honom men han bara vägrar komma till ro.
Inte skoj, lillskiten vår somnar på en gång, och just nu är det en nackdel att de delar sovrum.
Så nu, snart 2 timmar efter läggning är han fortfarande vaken, och skulle han bara slappna av lite lite så skulle han somna på 1 minut.
så väl kan man honom nu.
Men nej då, debatt och gråt och tjafs hela tiden.
grr man kan bli galen för mindre.

Nån med bra tips!!??


Kommentarer
Postat av: Jenny

Skrivet 2009-01-04 Klockan 22:09:19
Ja du det är inte lätt.

William var jätteknölig ett tag på kvällarna och hade jättesvårt att varva ner så jag började sitta kvar hos honom(för gick jag därifrån så var det bara en massa bus) och prata lugnt med honom och säga att han ska slappna av och massera honom på händerna,stryka på armarna och i pannan. Första kvällen jag gjorde det tog det 20 min, nästa kväll somnade han på 3 min och det funkar oftast varje kväll och han somnar på mindre än 10 min.

Du kan ju testa.

Ha det bra, kram!

URL: http://williamebba.bloggagratis.se

Postat av: Vickan

Skrivet 2009-01-04 Klockan 22:35:52
Åh vad jobbigt!

Om det är till någon tröst har vi det likadant här hemma,efter alla konstiga helgdagar är sömnen ur fas och hon är störtomöjlig att lägga.Har precis som din kille såååå svårt att komma till ro,fast hon är dödstrött.

Hoppas det ordnar upp sig!

Kram

URL: http://vickanpalandet.blogspot.com

Postat av: svintoflickan

Skrivet 2009-01-05 Klockan 18:35:10
så har vi också haft de från o till..mest me storkillen för han är mörkrädd..

hoppas de ordnar sig.

kramkram o hoppas du mår bättre!

URL: http://svintoflickans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!