kryssningen

Skrivet 2009-07-29 Klockan 10:37:50


Nu åker vi!


Vi sprang av oss lite spring och tid på stinsens köpcentrum i Sollentuna.
Blev nya skor shopping för mig och Thomas.


Barnarbete på väg mot båten, barnen drog väskor och mamman fotade.
Tog ett tag att hitta parkeringsplats, L var så rädd för han trodde vi inte skulle hitta nån.
Skakade när vi klev ur bilen, stackars lilla plutten, så resan försvinna och vi skulle få åka hem igen.


Väntar på båten i värtahamnen, en lååång väntan enligt barnen.


Båten, Silja Galaxy anländer till hamnen.


Här njuter vi av maten, Thomas och jag åt skaldjurstallrik,
kräftor, räkor, musslor, hummer, krabba. Mumisgt gott var det.


I barnen på kvällen fick barnen drinkar, Alkoholfria jag lovar. Hi hi.
Men fina lysande drinkpinnar.


Barnen satt i fönstret och drinkade och tittade på allt spännande utanför fönstret.


Somnade sent och vaknade tidigt gjorde vi, men lilla E var trött.


Vi såg Åbo i alla fall innan vi återvände mot Sverige.


L uppe på däck, det var spännande!


Vi såg även Mariehamn under denna resa,
2 gånger så jag det en på natten när alla andra sov och sen en gång till på hemresan,
sömnen min var inte den bästa.


Däcket var sonm sagt var väldigt intressant, många långa stunder tillbringade vi där.


På väg hemåt igen, barnen var trötta, L somnade relativt fort.


Men E var ännu tröttare, innan vi var vi stadion i Stockholm sov han,
 och det tar inte många minuter att ta sig dit.


Så här trött var E, somnade i sin säng men ramlade tydligen ur den nån gång under natten,
för när jag gick upp på morgonen läg han på golvet.


Så avslutningsvis kan jag ju säga att vi har haft en toppenresa.
Helt klart nåt vi gör om!!!


Kommentarer
Postat av: Vickan

Skrivet 2009-07-29 Klockan 16:17:19
Ser ut som ni haft det supertrevligt!

Kul att komma iväg och slippa hemmets alla måsten.

Här hemma målas det (om jag ska vara

helt ärlig har jag inte dragit ett enda penseldrag...men nån måste ju ta hand om dottern oxå)

Kram

URL: http://www.vickanpalandet.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!