ramlat ner i en svacka igen

Skrivet 2009-03-31 Klockan 21:44:08

ja idag har det vart en tung dag, eller kväll.
Var på möte med facket idag, vi som blitt varslade, och nu känns det nattsvart att man får behålla jobbet.
Dessutom ha vår chef eventuellt gett os fel besked, att vi inte alls har 6 månades uppsägning utan 3 i stället.
och det känns ju itne kul, facket skulle ju strida för att vi ska ha 6 månader eftersom det gett oss det beskedet.
Men man vet ju aldrgi.
Tog till mig idag att man snart kanske står där utan jobb.
Mår verkligen dåligt av de, tankarna kommer hur ska vi fixa detta ekonomiskt, men hus och allt.
Bläää vad jag mår dåligt.
Men tog tag i en sak idag, förbereder lite för ifall man är av med jobbet redan i höst.
Vill verkligen inte stå där utan jobb, så idadg skickade det iväg en ansökan till högskolan, detta kunde man göra via datorn och bara kompletera med betygen.
Så jag söke 2 utbildningar.
Förskolärare på distans, en med inriktning, språk och lek, och en barn, natur och teknik.
SÅ nu har man i alla fall en halv plan om man kommer in och står där utan jobb.

Men jag mår itne bra nu, det känns tungt och skit allt, vill bara gråta  och gräva ner mig!


Kommentarer
Postat av: Vickie

Skrivet 2009-04-01 Klockan 07:01:53
Usch vad fult gjort, är ju stor skillnad på 3 och 6 månader. Det är så typiskt hur cheferna behandlar sin personal, man blir ju mörkrädd.

Har också sökt några kurser, men har tvärtom att blir jag arbetslös i höst kan jag inte plugga, får inte ta mer lån och kan ju inte stämpla och plugga, går ju inte. Får jag jobb och kommer in så får jag försöka att plugga distans och orka jobba på samma gång. Vad gör man inte för möjligheten till jobb.

Låter som roliga utbildningar i alla fall som du sökt. Hoppas du kommer in. Ska ner och göra frukost till mina busungar, börjar inte förrän 9:30 idag, skönt. De har sovit så bra inatt, efter midnatt vaknade lillskrutt inte alls så jag fick sova 6 timmar i ett svep, är länge sen sist. Känner mig helt tung i huvudet nu :o)

Ha en bra dag, tänker på dig!

KRam

Postat av: Ella

Skrivet 2009-04-03 Klockan 08:26:02
Fy f-n...undra om jag också var kallad till möte?! Har ju inte haft nån dator....

Det är ju klart de lär ge oss sexmånaders uppsägning när de har sagt det!!!! MORR

Fy f-n vad irriterande....

URL: http://ella081.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!