älskade E fyller 3 år idag

Skrivet 2009-05-28 Klockan 07:53:11

Ja idag är det då 3 år sen han kom vår efterlängtade lille kille.

sov ju som jag skrev i förra inlägget på förlossningen.
sov och sov , men låg väl och vilade i alla fall.
Lyssnade på alla ljud och hörde hur någon i rummet brevid födde sitt barn under vrål och skrik.
Fick i oss lite frukost under  morgonen och värkarna var nu lite mer regelbundna men när de undersökte mig på morgonen så hade jag inte öppnat mig något trots värkarna.
Nu sa de att vi avvaktar tills läkaren kommer ner och så får vi ta beslutet då om vi ska sätta dropp för att få fart på värkarna eller om vi ska snitta direkt.
Den kvinnliga läkaren kom ner och efter att ha läst mina papper om förra förlossningen och mitt papper om hur vi skulle få det denna gång så togs beslutet direkt att vi skulle snitta.
det kändes så skönt att veta att de tog mig på allvar.
Nu förbereddes allt på en gång, och det las bedövning.
Så satte de igång.
Minns än känslan närde snittar en, det gör ju inte ont men man känner ändå hur de rycker och drar i magen.
Men 11.46 såg E dagens ljus.
och lyckan var total.
En lite kille som var så fin och det som gjorde det lite speciellt var att det var morsdag denne dag och jag kunded väl inte fått en finare morsdagspresent.




Tänk att det gått 3 år, fattar det inte riktigt, minns det så väl, vägen hur vi fick kämpa för att bli gravida, missfallet som slog undan fötterna helt på mig.
Och när det väl tog sig så minns jag hur rädd jag var hela tiden, den oron jag kände varje dag att nåt skulle hända.
Ja han var efterlängtad av oss alla och han är vår älskade lilla prins.
Och hur kul det var att äntligen få ge L en lillebror, som han längtade. Hur stolt han var över att ha blivit storebror vår förstfödda underbara L.

Jag är så stolt över  båda mina söner och är så glad över att just jag är mamma till dem.

I moser firade vi E lite lätt med paket innan han for till dagis.
Jag är hemma idag igen för att vila mig, blir så slut efter dessa yrselattacker.
Men de går kort dag idag, mamma och pappa hämtar barnen och skjutsar hem dem, så får vi fira lite med dem då mormor ska på möte
Sen blir det kalas i helgen istället.



Kommentarer
Postat av: Yvonne

Skrivet 2009-05-28 Klockan 08:54:26
Hoppas du piggar på dig och att yrseln håller sig borta ett tag. Ja, tänk vad tiden går. Tuva-Li är snart 10½ månader, knallar runt här hemma och är ingen bebis mer (fast blir de egentligen stora någon gång...känns som om Timmy alltid kommer att vara mitt "lilla" barn).



URL: http://http://yvvesblogg.blogspot.com/

Postat av: Vickan

Skrivet 2009-05-28 Klockan 16:52:56
Grattis E!



Visst är det en härlig känsla att "gå tillbaka och gå igenom" sin förlossning igen :-)



Ha en fin kväll!



Kram

URL: http://www.vickanpalandet.blogspot.com

Postat av: Jenny

Skrivet 2009-05-29 Klockan 10:10:23
Grattis till E på födelsedagen.

Fin berättelse.

kram

URL: http://www.williamebba.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!