ingen bra ide

Skrivet 2010-01-05 Klockan 13:29:12

har insett att det inte var speciellt smart att börja äta sunt nu när vi har så mycket som ska bli klart i skolan. sitter och sliter hela dagarna och att inte kunna ladda orken men cola och godis är tufft.
Men nu har jag ju börjat så det är bara att bita ihop och klara av det.
Socker suget är i alla fall inte vidrigt jobbigt idag.
Dag 3 utan läsk eller sött.
Har inte ätit bröd eller pasta eller potatis heller. går bra med grönsaker och sås till det man ska äta. omelletter eller liknade.
Känns att det är mycket med skolan nu, har så ont i magen. men det är så skönt att känna att jga är lugn och stressar inte upp mig heller. har det hela under kontroll i alla fall.
nej nu ska jag röja lite här hemma och ta en dusch innan familjen kommer hem.
ikväll får vi besök av Thomas kompis med familj, ska bli skoj.


Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Skrivet 2010-01-05 Klockan 21:33:14
ÅÅ va du är duktig...

cola som är så gott.

jag skulle vilja va utan allt onyttigt på vardagarna o så bara mysa på helgerna..samt ut o gå mer..

hmm..får vänta tills lovet är över..



ja,du nu hoppas vi på ett nytt år för oss eller hur.ler.



kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Postat av: Vickie

Skrivet 2010-01-06 Klockan 07:56:42
Vad du är duktig som orkar fast du pluggar och allt. Försöker jag också, är inne på dag två utan sötsaker. Men visst är det tufft!! Fel vecka på månaden också att börja så sötsuget är katastrofalt. Men tänkte att jag ska försöka hålla ut, kan dock inte helt vara utan mina morgonpepparkakor ;o)

Barnen & jag har tagit som vana att ta två när vi vaknar på morgonen. Men jag har kunnat hålla mig till dem, trots toblerone och after8 i kylen.

Behöver väl inte gå ner i vikt så mycket som att känna mig pigg och fräsch i kroppen.

Lycka till! Vi kanske kan peppa varandra lite när det blir tufft.

Nu ska jag ner och slänga in mer ved i kaminen och koka lite gröt till frukost, sen blir det nog brödbak för hela slanten tror jag.

KRam på dig och kämpa på!!


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!