en tung eftermiddag

Skrivet 2011-04-01 Klockan 17:40:26

har vart en känslomässigt tung eftermiddag idag. har vart på begravning. En arbetskamrat till Thomas har gått bort, alldels för ung. Hon var 50 år och gick bort efter att ha vart sjuk i cancer. Tungt och känslosamt var det. Men en ortoligt fin begravnings som hon hade planerat själv in i minsta detalj, vilken musik som skulle spelas vem som skulle tala och till och med vem som skulle köra henne till krematoriet.
Thomas hade hon önskat skulle köra henne sista gången och det gjorde han. Jag fick hämta upp honom i fagersta efteråt och vi fick en andhämtning i bilen på väg tillbaka till Mariagården.
En av kollegorna holl ett så fint hyllningstal till S och jag tror inte ett öga vart torrt efteråt. Jag tycker det är så hemskt när man ska ta fraväl vid kistan och även så denna gång.
är helt slut nu efteråt och känner mig totalt tom. tom i kropp och knopp. Så det blir en lugn kväll nu och mys med Thomas och barnen.



Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Skrivet 2011-04-03 Klockan 17:09:34
Å så jobbigt...sånt är så fruktansvärt svårt att förstå.

stor kram till er.

URL: http://svintoflickans.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!