Dag 08 – Ett ögonblick

Skrivet 2011-01-12 Klockan 22:08:36

att jag skulle hålla i och skriva så här många inlägg trodde jag inte. Men det känns lätt att skriva i bloggen när man har dessa teman att hålla sig till. Inte så intressant att läsa kanske men men, skriver i alla fall.

dagens tema då. Ett ögonblick. hmmm vet inte vad jag ska välja, har sett att många skriver om sina förlossningar men dessa har jag tagit upp i bloggen tidigare så det känns inge skoj att skriva om. De är naturligtvis väldig speciella och minnesvärda ögonblick.
Så vad ska jag då skriva om..........ett ögonblick som sitter lika hårt är nog Thomas och min förlovningsdag.
Vi hade bokat resa till Kreta i september 2001 och redan tidigt på sommaren frågade Thomas om jag ville förlova mig med honom när vi åkte dit. Så vi köpte ringar flera veckor innan vi åkte och hur svårt var det då att ha dem hemma men inte sätta dem på sig eller berätta det för någon. Innan vi åkte så bokade vi in en annons i tidningen och den skulle komma in dagen efter vår förlovning.
Väl nere på Kreta så han vi vara där i en och en halv vecka innan ringarna skulle på. att vi valde att vänta var att vi ville förlova oss den 12 september, vi blev nämligen tillsammans den 12 fast februari så vi kände att 12 var ett datum vi ville ta fasta på.

På dagen så inhandlade vi en flaska champange, fixade glas och köpte melon. Ner till vår favorit strand på kvällen en stund innan solen skulle gå ner, böt ringar, skålade och mumsade melon och såg solen gå ner. mysigt och ett ögonblick jag aldrig glömmer.
dagen efter när vi satte på mobilerna en stund så fanns där massor av meddelanden från nära och kära här hemma. Ingen hade verkligen anat något så när de läste fagersta posten på morgonen så var det många som satte kaffet i halsen tror jag.





Kommentarer
Postat av: Ingela

Skrivet 2011-01-13 Klockan 20:10:52
Underbart!!


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!