städar tagen

Skrivet 2013-01-03 Klockan 12:45:31

Japp sen jag klev upp i morse har det var sädning och plockning här hemma.
Julen är äntligen bortstädat.
Kändes befriande att få ta bort den.
Då allt med mat och skit som gick fel under helgerna så var de skönt att ta bort den och nu är det nya friska tag som gäller.
 
Ska lägga in en högre växel nu.
5 kilo är nästa delmål och de ska vara nått innan påsk som är i slutet av mars.
Efter dialog med coach R så ska jag sätta rimliga mål, bättre att nå dem än att misslyckas.
Och eftersom jag ska börja jobba nu och det blir lite svårare att hålla maten korrekt till 100% så är det bättre att ta i med tiden och kunna nå det. Når jag det tidigare är det ju bara positivt och jag kan sätta nya delmål.
de är 4 ledstjärnor att fokusera på i xtravaganza och jag har satt upp mål inom varje stjärna.
 
Träningsmålet eller rörelseglädje målet är satt till att innan 1 juni kunna jogga 5 km. La till där att försöka få in minst 2 pass på Arena varje vecka.
Den mentala träningen ska oxå skärpas till och minst 3 gånger i veckan ska jag lyssna på något av spåren på skiva.
 Mental näring målet blir delvis träningen men även att unna mig egen tid till att ta ett bad, läsa en bok, träffa en vän. detta ska ske varje vecka.
Sen har vi God energi är maten och där ska jag lägga mest fokus på att äta rätt och välja bort de dåliga valen.
 

så nu är målen satta och nedskrivna.
 
Börjar med ett idag och det är  mentalnäring, ska träffa bästa vännen U snart och få prata och skratta. :-)
Nästa vecka blir det förhoppningsvis träff med pluggtjejerna här i Norberg, ja och Avesta då eftersom en bor där.
Men vi är fyra som följts åt och stöttat och peppat varandra.
Nu skiljs våra vägar åt då en pluggar en termin till, en är mammaledig och vi är två som börjar jobba.
Men vi ska försöka ses då och då ändå.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!